Pozitivni vplivi živali na človeka

Zavedamo se, da imajo živali izredno pozitiven vpliv v življenju družine in pri mentalnem zdravju njenih članov.


Kako poteka podporna terapija s pomočjo živali?

Na začetku z otroki opravimo psihološki pregled, kadar je to potrebno. Včasih je diagnoza že postavljena in lahko začnemo kar z delom. Na osnovi tega ter pogovori s starši in učitelji ter vzgojitelji, projektni team sestavi ustrezen načrt dela za posameznega otroka.

Poleg aktivnosti in terapije s pomočjo živali so nekatere delavnice obogatene z igralno terapijo, športno terapijo in drugimi specifičnimi terapijami.


Pomembnost živalske vloge je še toliko večja pri otrocih, saj jim žival predstavlja:

  • večja samostojnost
  • vir brezpogojne ljubezni
  • možnost človekove želje po izražanju ljubezni
  • izpolnjevalca človekove želje po izražanju moči
  • učitelja otrok v primerih toaletnega treninga
  • učitelja otrok pri seksualni vzgoji
  • učitelja pri učenju odgovornosti
  • sproščanje napetosti
  • socialno mazilo ter prijatelja in zaupnika

Pomen aktivnosti in terapije s pomočjo živali se kaže predvsem na štirih področjih:

  • rast in razvoj
  • govor in komunikacija
  • kognitivno področje ter
  • psihosocialno področje

Napredek na vseh teh področjih pa skupno vpliva na boljše vključevanje otrok in mladostnikov v izobraževalni sistem ter med vrstnike, poleg tega pa vpliva na večjo učno uspešnost.


Pri izvajanju aktivnosti in terapij z različnimi živalmi prihaja do pozitivnih učinkov:

  • izboljšanje razpoloženja
  • večja samostojnost
  • zmanjševanje neprimernega vedenja
  • prilagajanje lastnega vedenja k drugemu vedenju
  • večja stopnja empatije
  • pozitiven odnos do živali
  • večja odgovornost
  • skrb za živali in ljudi
  • večja šolska uspešnost
  • zdrava osebnostna rast  
  • ugoden vpliv na izgube in žalovanje
  • zvišana stopnja koncentracije
  • pridobitev naklonjenost
  • izboljšanje priklica in spomina
  • zvišana stopnja motivacije
  • pridobitev socialnih veščin
  • pridobitev socialnih spretnosti
  • dolgotrajnejša pozornost
  • reduciranje splošne anksioznosti
  • višja stopnja samozaupanja in samovrednotenja
  • kvalitetnejše in lažje sodelovanje
  • povečana sposobnost zaupanja
  • izboljšanje sposobnosti reševanja problemov
  • zmanjševanje manipulativnega vedenja
  • izboljšanje izražanja občutkov
  • boljše vključevanje v šolski sistem in družbo
  • kvalitetnejše vrstniško vključevanje

UA-16522301-3