Pozitivni vplivi živali na človeka
Zavedamo se, da imajo živali izredno pozitiven vpliv v življenju družine in pri mentalnem zdravju njenih članov.
Kako poteka podporna terapija s pomočjo živali?
Na začetku z otroki opravimo psihološki pregled, kadar je to potrebno. Včasih je diagnoza že postavljena in lahko začnemo kar z delom. Na osnovi tega ter pogovori s starši in učitelji ter vzgojitelji, projektni team sestavi ustrezen načrt dela za posameznega otroka.
Poleg aktivnosti in terapije s pomočjo živali so nekatere delavnice obogatene z igralno terapijo, športno terapijo in drugimi specifičnimi terapijami.
Pomembnost živalske vloge je še toliko večja pri otrocih, saj jim žival predstavlja:
- večja samostojnost
- vir brezpogojne ljubezni
- možnost človekove želje po izražanju ljubezni
- izpolnjevalca človekove želje po izražanju moči
- učitelja otrok v primerih toaletnega treninga
- učitelja otrok pri seksualni vzgoji
- učitelja pri učenju odgovornosti
- sproščanje napetosti
- socialno mazilo ter prijatelja in zaupnika
Pomen aktivnosti in terapije s pomočjo živali se kaže predvsem na štirih področjih:
- rast in razvoj
- govor in komunikacija
- kognitivno področje ter
- psihosocialno področje
Napredek na vseh teh področjih pa skupno vpliva na boljše vključevanje otrok in mladostnikov v izobraževalni sistem ter med vrstnike, poleg tega pa vpliva na večjo učno uspešnost.
Pri izvajanju aktivnosti in terapij z različnimi živalmi prihaja do pozitivnih učinkov:
- izboljšanje razpoloženja
- večja samostojnost
- zmanjševanje neprimernega vedenja
- prilagajanje lastnega vedenja k drugemu vedenju
- večja stopnja empatije
- pozitiven odnos do živali
- večja odgovornost
- skrb za živali in ljudi
- večja šolska uspešnost
- zdrava osebnostna rast
- ugoden vpliv na izgube in žalovanje
- zvišana stopnja koncentracije
- pridobitev naklonjenost
- izboljšanje priklica in spomina
- zvišana stopnja motivacije
- pridobitev socialnih veščin
- pridobitev socialnih spretnosti
- dolgotrajnejša pozornost
- reduciranje splošne anksioznosti
- višja stopnja samozaupanja in samovrednotenja
- kvalitetnejše in lažje sodelovanje
- povečana sposobnost zaupanja
- izboljšanje sposobnosti reševanja problemov
- zmanjševanje manipulativnega vedenja
- izboljšanje izražanja občutkov
- boljše vključevanje v šolski sistem in družbo
- kvalitetnejše vrstniško vključevanje